«Mamma mia!» στο θέατρο ΑΚΡΟΠΟΛ : Κριτική της παράστασης.

Από τον Άκη Χαραλαμπίδη.

Mamma Mia

Στις αρχές του 1999, στο Λονδίνο, έκανε την πρεμιέρα του ένα διαφορετικό μιούζικαλ χωρίς πρωτότυπη μουσική, αλλά «μονταρισμένο» πάνω στα αγαπημένα τραγούδια των Abba, τα οποία ήταν ήδη πασίγνωστα και εξαιρετικά δημοφιλή σε ολόκληρο τον πλανήτη. Παρόλα αυτά, το στόρι και η πλοκή που δημιουργήθηκε δεν αποτέλεσε μόνο ένα πρόσχημα για την παράθεση των τραγουδιών, αλλά ένα κανονικό έργο με ολοκληρωμένους χαρακτήρες και ευρηματική εξέλιξη που διατηρούσε το ενδιαφέρον του θεατή: Το «Mamma mia!»

mama mia

Η παράσταση μεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες, ανέβηκε σε πολλές πόλεις σ’ ολόκληρο τον κόσμο και πραγματοποίησε και μια μεγάλη παγκόσμια τουρνέ. Στην Ελλάδα, το είδαμε πέρυσι στο θέατρο Badminton, με Βρετανούς ηθοποιούς, στην αγγλική γλώσσα, με ελληνικούς υπέρτιτλους.

Φέτος, όμως, οι επιχειρηματίες της εταιρείας «Θέαμα-Ακροπόλ» αποφάσισαν να προχωρήσουν στην ελληνική παραγωγή του περίφημου αυτού μιούζικαλ, με τα αγαπημένα τραγούδια, μεταφρασμένα στη γλώσσα μας! Ξεπερνώντας όλες τις επιφυλάξεις και τις αντιδράσεις που ακολούθησαν αυτή την πρώτη ανακοίνωση, εξασφάλισαν τη συνεργασία εξαιρετικών συντελεστών και ξόδεψαν πάρα πολλά χρήματα. Η πρεμιέρα της παράστασης έγινε την Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2016, στο θέατρο Ακροπόλ.

 

Η Θέμις Μαρσέλλου, ως διασκευάστρια, έφερε εις πέρας ένα τεράστιο τόλμημα που δεν αποδείχτηκε καθόλου απονενοημένο. Κατάφερε να αποδώσει στην ελληνική γλώσσα, με απόλυτα επιτυχημένο τρόπο γνωστά τραγούδια, αγαπημένα εδώ και σαράντα χρόνια. Σε άλλα, προσπάθησε να ακολουθήσει τον ήχο των πρωτότυπων στίχων («Honey, honey») Σε άλλα, άφησε παρενθετικά τον πρωτότυπο τίτλο μέσα στα ελληνικά λόγια («Money, money, money», «Chiquitita» κ.τ.λ.) και σε άλλα διατήρησε μόνο το μέτρο και -σοφά-επικεντρώθηκε στην απόδοση του περιεχομένου τους, χωρίς να επιδιώξει τη μεταφορά των παιχνιδισμάτων του πρωτότυπου («Knowing me, knowing you» κ.τ.λ.)   

Ως σκηνοθέτης, κατάφερε να συντονίσει με ακρίβεια έναν πολυμελή θίασο και μια μεγάλη ορχήστρα, να αναδείξει -χωρίς υπερβολές- τις συγκρούσεις των χαρακτήρων, να εκμαιεύσει εξαιρετικές ερμηνείες από όλους τους πρωταγωνιστές, αλλά και από τους ηθοποιούς των πιο μικρών ρόλων, να αναδείξει τις κωμικές καταστάσεις και να κρατήσει αμείωτα το ενδιαφέρον και την ευφορία των θεατών!

 

Η Άννα Αθανασιάδη, μόνιμη συνεργάτης της, τα τελευταία χρόνια, μπορεί να χαρακτηριστεί ως η «θαυματοποιός» της ελληνικής χορογραφίας! Έχοντας να κινήσει -κυρίως- ηθοποιούς και, ανάμεσά τους, λίγους χορευτές κατάφερε να τους αγγίξει όλους με το μαγικό της ραβδί και να τους κάνει να μην ξεχωρίζουν από τους επαγγελματίες dancers του Μπρόντγουεϊ, προσφέροντας στους θεατές ένα μεγάλο και φαντασμαγορικό θέαμα! 

mamma mia

Ο Μανόλης Παντελιδάκης συνέβαλε, βέβαια, αποφασιστικά σ’ αυτό,  σχεδιάζοντας εξαιρετικά σκηνικά, τα οποία εναλλάσσονται και «στροβιλίζονται» ακατάπαυστα, σε όλη τη διάρκεια της παράστασης. Στην ουσία, δηλαδή, δημιούργησε έναν επιπλέον ρόλο! Είναι γεγονός ότι η σκηνογραφία στο Ακροπόλ είναι πολύ πιο ολοκληρωμένη και πιο λειτουργική από αυτήν της αγγλικής παράστασης, που είχαμε πρωτοδεί στο Λονδίνο, πριν από σχεδόν δεκαοκτώ χρόνια. Καλόγουστη και ευφάνταστη, «κεντρίζει» το μάτι του θεατή και συμβάλλει στη γενικότερη ευφορία του! Πρόκειται για ένα επίτευγμα της ελληνικής παραγωγής που πρέπει να λειτουργήσει ως υπόδειγμα για τα μελλοντικά διεθνή ανεβάσματα του έργου!

mama mia

Η Παναγιώτα Κοκκορού, με τα υπέροχα κοστούμια της, κινήθηκε επίσης στην κατεύθυνση της δημιουργικής υπέρβασης. Δεν κοπιάρισε τα πρωτότυπα κοστούμια και άφησε την έμπνευσή της να την καθοδηγήσει: Έντυσε υπέροχα όλους τους ηθοποιούς, σχηματίζοντας εκρηκτικούς συνδυασμούς που είναι χάρμα οφθαλμών!

Ο Λευτέρης Παυλόπουλος έχει φωτίσει εκατοντάδες παραστάσεις και έχει αποσπάσει δεκάδες βραβεία. Νομίζω, όμως, ότι φέτος στο Ακροπόλ, πραγματοποίησε τους πιο πολυδιάστατους και εντυπωσιακούς φωτισμούς του και συνέβαλε αποφασιστικά στην ολοκλήρωση της οπτικής πανδαισίας!

Ο Ηλίας Καλούδης διεκπεραίωσε μια ιδιαίτερα απαιτητική μουσική διδασκαλία και διηύθυνε την καλοσυντονισμένη ορχήστρα, με απόλυτη επιτυχία!

Η Δέσποινα Βανδή, στον πρωταγωνιστικό ρόλο της Donna Sheridan, κερδίζει επαξίως ένα πολύ απαιτητικό στοίχημα: Φωνητικά, θριαμβεύει τόσο στις μπαλάντες, όσο και στα πιο ρυθμικά κομμάτια. Αν, όμως, αυτό ήταν αναμενόμενο, τότε η θεατρική της ερμηνεία αποτελεί, πραγματικά, μια πολύ ευχάριστη έκπληξη! Με μοναδική σκηνική άνεση, αλλά και με μέτρο που ελέγχει σωστά το εκρηκτικό της ταμπεραμέντο, αποτελεί τον λαμπερό πυρήνα της παράστασης, δηλαδή, τον «ήλιο» που γύρω του κινούνται οι υπόλοιποι «εύφοροι πλανήτες».

mama mia

Η Demy συνεχίζει την πορεία της στο χώρο του μιούζικαλ, με συνέπεια και αδιάκοπη εξέλιξη. Με το ρόλο της Shophie, προχωράει ένα ακόμη βήμα και  κατακτάει μια ακόμη κορυφή! Το μέλλον της προδιαγράφεται λαμπρό και δύσκολα μπορούμε να φανταστούμε μελλοντικές μουσικές παραγωγές στο θέατρο, χωρίς τη συμμετοχή της!

Η Μπέττυ Μαγγίρα είναι μια «θεά» της αθηναϊκής θεατρικής σκηνής. Υπέροχη εμφάνιση και εντυπωσιακή παρουσία, συνδυασμένες με ένα μοναδικό ταλέντο: Αίσθηση του χιούμορ, αποτελεσματική εκφορά του κωμικού, υπέροχη φωνή, εξαιρετική κίνηση! Είναι απολαυστική στο ρόλο της Tanya.

Η Μαριέλλα Σαββίδου κερδίζει τις εντυπώσεις, στο ρόλο της Rosie. Το κωμικό της ταμπεραμέντο προσφέρει πολύ γέλιο και οι εκπληκτικές της φωνητικές ικανότητες, σε συνδυασμό με την απαράμιλλη κίνηση της, εντυπωσιάζουν!

Ο Άκης Σακελλαρίου έχει αποδείξει ότι είναι από τους λίγους Έλληνες ηθοποιούς, που μπορούν να στηρίξουν ένα μουσικό ρόλο. Με τη μεγάλη εμπειρία του στην πρόζα και τις πολύ αξιόλογες φωνητικές του ικανότητες αναδεικνύει το ρόλο του Sam Carmichael, όπως του αξίζει!

Ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης είναι ένας ηθοποιός «παντός καιρού!» Κατακτά το ρόλο του συγγραφέα Bill Austin, προσεγγίζοντάς τον με την προσεγμένη σκηνική του παρουσία και με την καλοζυγισμένη του ερμηνεία. Στο τέλος, ο ίδιος και η Μαριέλλα Σαββίδου εναρμονίζονται τέλεια και δημιουργούν ένα απολαυστικό ντουέτο!

Ο Αργύρης Αγγέλου χρησιμοποιεί ως εφαλτήριο το κωμικό του παρελθόν και στολίζει με τις προσωπικές του πινελιές το ρόλο του Harry Bright, που του ταιριάζει γάντι!

Ο Άρης Μακρής αποτελεί το νέο αίμα του ελληνικού μιούζικαλ. Με δεδομένο ότι εμφανισιακά ταιριάζει απόλυτα στο ρόλο του Sky, αποδεικνύει επίσης ότι τόσο υποκριτικά, όσο και φωνητικά, είναι επαρκέστατος!

Η επιλογή των υπόλοιπων ηθοποιών ήταν εξαιρετικά επιτυχημένη. Ανάμεσά τους, ξεχώρισαν ο Βαγγέλης Πιτσιλός (που απέσπασε και χειροκρότημα στη διάρκεια της παράστασης) ο Μάριος Μαριόλος, ο Βασίλης Αξιώτης, η Μαρία Βασιλάτου, η Βαρβάρα Νεμπή, ο Μανώλης Θεοδωράκης, η Ασπασία Λαιμού, η Ιουλίτα Μωσαΐδου, η Νάντια Τόλιου, ο Γιάννης Πλιάκης, ο Σεργκέι Γκριτσένκο και η Μελίνα Ντούσικου. Αλλά και όλοι οι υπόλοιποι ηθοποιοί αποτέλεσαν ένα εξαιρετικά συντονισμένο σύνολο που «ανέβασε» πολύ την παράσταση. Επαρκέστατη και η μικρή Αδαμαντία Μαστροδούκα.

Σε μια εποχή πιέσεων και άγχους, οικονομικής και γενικότερης κρίσης, αλλά και έκπτωσης αξιών, η επιστροφή σε παλιά αγαπημένα τραγούδια, ζωντανεμένα μέσα από μια τόσο ευχάριστη μουσική παράσταση, αποτελεί βάλσαμο για το κοινό.
Αφού υπάρχουν επιχειρηματίες που, σε τέτοιους καιρούς, τολμούν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη και να ανεβάσουν μια τόσο μεγάλη παραγωγή, έχει και το κοινό την ευκαιρία -μόνο με το αντίτιμο ενός εισιτηρίου- να «δραπετεύσει» και να βρεθεί για λίγο, σε μια όαση απολαυστικής ψυχαγωγίας!

“Mamma mia, here I go again! My my, how can I resist you?”

mama mia

Ταυτότητα Παράστασης: 
Μουσική – στίχοι: Benny Andersson, Bjorn Unvaeus 
Κείμενο: Catherine Johnson
Σκηνοθεσία – Απόδοση κειμένου και στίχων: Θέμις Μαρσέλλου 
Μουσική Διεύθυνση – Διδασκαλία Ορχήστρας: Ηλίας Καλούδης
Χορογραφίες: Άννα Αθανασιάδη  
Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης
Κοστούμια: Παναγιώτα Κοκκορού 
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος 
Video design – προβολές: Κάρολος Πορφύρης  
Φωνητική Διδασκαλία: Δημήτρης Μπουζάνης

Βοηθοί σκηνοθέτη: Μαρία Βασιλάτου, Μελίνα Ντούσικου
Βοηθός σκηνογράφου: Ελίνα Δράκου 
Συνοδός πιάνου: Ανδρέας Καρανίκας
Ζωγράφος σκηνικών: Ιωάννης Αθανασιάδης  

Πρωταγωνιστούν:

Δέσποινα Βανδή, Άκης Σακελλαρίου, Demy, Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Αργύρης Αγγέλου, Μπέττυ Μαγγίρα, Μαριέλλα Σαββίδου και ο Άρης Μακρής

Παίζουν: 

Βασίλης Αξιώτης, Μαρία Βασιλάτου, Βαρβάρα Νεμπή, 
Βαγγέλης Πιτσιλός, Μανώλης Θεοδωράκης, Ασπασία Λαιμού, 
Μάριος Μαριόλος, Ιουλίτα Μωσαίδου, Νάντια Τόλιου, 
Γιάννης Πλιάκης, Σεργκέι Γκριτσένκο και η Θέμις Μαρσέλλου. 

Μαζί τους:

Θοδωρής Γιαννόπουλος, Ελένη Δήμου, Μαρία Κοσμάτου, 
Γιάννης Λάφης, Γιώργος Μαντάς, Γιώργος Μαρτίνος, Μαρία Μέντζα, Άρνολντ Χατζή, Ντόρα Γκέγκα, Άννα Μαρία Κόρνια, Αιμιλία Λυμπεροπούλου, Εύα Νομικού, Μελίνα Ντούσικου, Γεωργία Γιώτα.
Και οι μικρές: Αδαμαντία Μαστροδούκα, Γεωργία Μαστροδούκα, Ζωή Πετράκη

Χώρος: Θέατρο ΑΚΡΟΠΟΛ 
Ιπποκράτους 9-11 
(Σταθμός Μετρό Πανεπιστήμιο) 

Πρεμιέρα:  Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου   

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: 
Τετάρτη 18:30, Πέμπτη και Παρασκευή 21:00, Σάββατο 18:00 και 21:00, 
Κυριακή 17:00

Διάρκεια: 140’ 
Εισιτήρια: Τιμές ανά ζώνη: 15 ευρώ, 20 ευρώ, 25 ευρώ, 30 ευρώ, 40 ευρώ  

https://www.viva.gr/tickets/theater/theatroakropol/mammamia/

error: Θεατρικά Προγράμματα