«Τα ωραία χέρια μας» : Κριτική της παράστασης από τη Βίκυ Διαμάντη.

res-ratio-network-Έφη_Μπίρμπα_Τα_ωραία_χέρια_μας_c

Η παράσταση –  δρώμενο «Τα ωραία χέρια μας» έκανε πρεμιέρα πριν από λίγες μέρες στο Θέατρο Ροές/ Res Ratio Network». 
Αυτή τη φορά ο Άρης Σερβετάλης καταπιάνεται με ένα θέμα ταμπού, μία κατάσταση που αν και αποτελεί την πιο ασφαλή κατάληξη του ανθρώπου, συνήθως αποφεύγουμε να συζητάμε ανοιχτά… Μας γεμίζει φόβο και αποτελεί ίσως το πιο θλιβερό βίωμα: ο θάνατος.

Άραγε πού πηγαίνουν οι άνθρωποι όταν πεθαίνουν; Ο τελευταίος εκείνος βρόγχος πριν η ψυχή εγκαταλείψει το σώμα, η τελευταία εικόνα, το τελευταίο συναίσθημα, πώς είναι; Δεν μπόρεσε κανείς να μας το εξηγήσει, να δώσει απάντηση ή να το διηγηθεί γιατί δεν υπάρχουν φυσικά μαρτυρίες πεθαμένων… Επομένως ο θάνατος, σαν κατάσταση, αποκτά μία υποκειμενική ιδιότητα μιας και ο καθένας, ακόμη και οι φιλοσοφικές σχολές, τον διαμορφώνει ανάλογα με το δοκούν ή βάσει του φαντασιακού του γίγνεσθαι.

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερο δρώμενο που στέκεται, όσον αφορά το καθαρά κειμενικό κομμάτι, τόσο σε λαϊκές εθιμοτυπίες γύρω από το θέμα του θανάτου, όσο και το αυτό καθαυτό το ταφικό τελετουργικό και τις σημασιολογικές προεκτάσεις του. Επί σκηνής βλέπουμε την τελική πορεία προς το θάνατο, τη μετάβαση και την ένταξη σε μία νέα κατάσταση. Εναλλάσσονται αρμονικά οι αιωρούμενες ψυχές, με την εγκλωβισμένη εις την ειρκτή ψυχή, σύμφωνα με τον Πυθαγόρα. Ο Πλάτωνας και ο Σωκράτης αναφέρουν ότι η ψυχή είναι απέθαντη και με το θάνατο απελευθερώνεται από το σώμα σε μία αιωνιότητα. Οι λαϊκές παραδόσεις θέλουν τα καινούργια παπούτσια του νεκρού για να περπατήσει στο νέο κόσμο που θα μπει: στον κόσμο των πεθαμένων.

Στην παράσταση το κείμενο λειτουργεί επικουρικά στο δρώμενο μιας και όλο το έργο είναι επικεντρωμένο στην κίνηση και τα μηνύματα-σημασίες περνούν στο θεατή μέσω των σωματικών κινήσεων. Πρόκειται για μία υποβλητική παράσταση που λειτουργεί διαδραστικά προς τον θεατή, του γεννά συναισθήματα, ξυπνάει βιωματικές εμπειρίες και με κάποιο τρόπο τον κάνει συμμέτοχο σε αυτό που συμβαίνει στην σκηνή.

Το λυρικό κείμενο, με αρκετές υποκειμενικές τοποθετήσεις, ανήκει στον Ευθύμη Φιλίππου.

Η Έφη Μπίρμπα σκηνοθετεί υποδειγματικά μία παράσταση που εκτός από λόγο, έχει έντονο το στοιχείο της κίνησης, με σωστή τοποθέτηση των ηθοποιών επί σκηνής, σωστό ρυθμό, παύσεις ακριβώς στα σημεία που απαιτείται, κινηματογραφικές επιρροές όσον αφορά το στήσιμο της εικόνας. Η εικόνα είναι βασικό στοιχείο της παράστασης και σε αυτό συμβάλλει και το υποβλητικό σκηνικό και τα κουστούμια που έχει σχεδιάσει η Έφη Μπίρμπα αλλά και ο ηχητικός σχεδιασμός από τον Coti K.

Οι ηθοποιοί Αρ. Σερβετάλης, Ιπ. Δελβερούδης, Ν. Καμόντος, Ελ. Μολέσκη, Ε. Ράντου, Αχ. Χαρίσκος λειτουργούν απόλυτα συντονισμένα, εκπέμποντας το ανάλογο συναίσθημα και ελκύοντας το ενδιαφέρον του θεατή σε ένα δρώμενο που είναι άψογο από πλευράς αισθητικής, κινησιολογίας και απόδοσης του κειμένου.

Σε γενικές γραμμές, πρόκειται για εικαστικό δρώμενο, με ιδιαίτερη θεματολογία που εντάσσεται στις πιο ενδιαφέρουσες παραστάσεις της φετινής σεζόν.

Ταυτότητα παράστασης

Τα ωραία χέρια μας

Θέατρο Ροές/ Rēs Ratio Network

Συγγραφέας: Ευθύμης Φιλίππου

Σκηνοθεσία/Σύλληψη/Σκηνογραφία/Κουστούμια: Έφη Μπίρμπα

Ηχητικός σχεδιασμός: Coti K.

Ερμηνεύουν: Ιπ. Δελβερούδης, Ν. Καμόντος, Ελ. Μολέσκη, Ε. Ράντου, Αρ. Σερβετάλης, Αχ. Χαρίσκος.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων

Από 19 έως και 25 Δεκεμβρίου 2015:
Τετάρτη – Κυριακή 21:00

Από 26 Δεκεμβρίου 2015 έως Απρίλιο 2016:
Σάββατο 18:30 & Κυριακή 18:30
Τετάρτη – Κυριακή 21:00

Πληροφορίες – Κρατήσεις Θέατρο Ροές: 210 3474312
 

error: Θεατρικά Προγράμματα