Κωνσταντίνος Καβακιώτης : « Ο Μακμπέθ είναι ένας από εμάς ».

Κωνσταντίνος Καβακιώτης

Στον κόσμο του θεάτρου, κάποιοι πιστεύουν ότι το έργο “Μακμπέθ” του Σαίξπηρ είναι καταραμένο και δεν κατονομάζουν τον τίτλο του, αλλά προτιμούν να το αναφέρουν ως “το Σκωτσέζικο έργο”. Αυτό συμβαίνει επειδή λέγεται ότι ο Σαίξπηρ χρησιμοποίησε στο κείμενό του πραγματικά ξόρκια από μάγισσες, γεγονός που υποτίθεται ότι εξαγριώνει τις μάγισσες προκαλώντας τους να καταραστούν το έργο. Ωστόσο ο Κωνσταντίνος Καβακιώτης, ο Μακμπέθ που επέλεξε η ταλαντούχα σκηνοθέτης Αναστασία Ρεβή για να ζωντανέψει τον σκοτεινό βασιλιά στο ομώνυμο αριστούργημα του Σαίξπηρ από το Κ.Θ.Β.Ε, φαίνεται να είναι ο ιδανικός πρωταγωνιστής για να λύσει τα μάγια και να ξεπεράσει τα όποια εμπόδια απαιτεί ο ρόλος του και ο κόσμος των μαγισσών.

HEADSHOT

Κωνσταντίνε ξεκινώ με μια ερώτηση που φαντάζομαι σου κάνουν όλοι. Πως πήρες την απόφαση να σπουδάσεις υποκριτική και μάλιστα σε διαφορετικές σχολές και χώρες και να εγκατασταθείς μόνιμα στο εξωτερικό. Προέκυψε τυχαία ή μέσα από συνειδητή απόφαση;

Με γοήτευε από μικρός να φύγω στο εξωτερικό και να σπουδάσω υποκριτική. Οι σπουδές στο Royal Central School of Speech and Drama του Λονδίνου μου έδωσαν ώθηση για να ταξιδέψω στη Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες, την Μόσχα και να γνωρίσω νέα ρεύματα και μεθόδους υποκριτικής.

Μετά τον Ηρώδη στη «Σαλώμη» του Όσκαρ Ουάιλντ  επιστρέφεις στον ελληνικό θεατρικό χώρο για να παίξεις άλλον έναν «σκοτεινό» θα λέγαμε ήρωα, τον Μακμπέθ στο ομώνυμο έργο στου Σαίξπηρ, πάλι σε σκηνοθεσία Αναστασίας Ρεβή. Τελικά τι σε γοητεύει σ’ αυτούς τους αδίστακτους, «αμαρτωλούς» και διψασμένους για εξουσία άντρες;

Είναι πάντα τεράστια πρόκληση να ασχοληθείς με “σκοτεινούς” ήρωες. Ιδίως με ήρωες του Σαίξπηρ. Αυτό που με συγκινεί συγκεκριμένα στην μικρότερη τραγωδία του μεγάλου ποιητή είναι πως αυτό το “τέρας” έχει και μια  εύθραυστη, ανθρώπινη πλευρά. Από την στιγμή που διαπράτει την δολοφονία του Βασιλιά, ξεκινάει και ο αργός ψυχικός του θάνατος, καθως η κάθε ελπίδα του γίνεται φόβος, το κάθε όνειρο του εφιάλτης. Δεν χαίρεται την προσδοκία, δεν του προσφέρει τίποτε το αποτέλεσμα γιατί το ίδιο γεννάει την αμφιβολία.

Κωνσταντίνος Καβακιώτης

Πως δικαιολογείς στον εαυτό σου τις πράξεις και τα κίνητρά του Μακμπέθ ώστε να τον αγαπήσεις, παρά τις αποτρόπαιες πράξεις του, και να τον ενσαρκώσεις στη σκηνή;

Ο Μακμπέθ είναι ένας από εμάς.  Έχει όμως μια φιλοδοξία που δεν του επιτρέπει να ζήσει μια ήρεμη και ήσυχη ζωή. Ο Βασιλιάς Ντάνκαν παρά την νικηφόρα πορεία του στρατηγού Μακμπέθ, δεν δίνει σε αυτόν την διαδοχή αλλά στον γιό του. Έτσι, μια στιγμή είναι αρκετή να αλλάξει την ζωή του για πάντα. Ακόμα και μετά από όλες τις δολοφονίες και τους σκοτωμούς βλέπουμε τον ήρωα να υποφέρει και συμπάσχουμε με αυτόν.

Η αναμέτρηση με το έργο του Σαίξπηρ και τους εμβληματικούς ήρωες μοιάζει τρομαχτική. Οι σπουδές σου και οι δουλειές σου στο εξωτερικό πιστεύεις ότι σε βοήθησαν στην προσέγγιση του ρόλου και στην κατανόηση του έργου; Θεωρείς ότι έχεις ένα πλεονέκτημα συγκριτικά με κάποιον άλλο ηθοποιό που δεν έχει σπουδάσει και δεν έχει εργαστεί στην Αγγλία όπως εσύ;

Οι σπουδές μου στο Λονδίνο πάνω στην κλασσική υποκριτική μου έδωσαν γερές βάσεις για να ασχοληθώ με ρόλους του Σαιξπηρικου δραματολογίου. Το ότι έπαιξα στο Shakespeare’s Globe του Λονδίνου με βοήθησε να κάνω την θεωρία, πράξη. Έχουμε εξαιρετικούς ηθοποιούς στην Ελλάδα, δεν είναι θέμα πλεονεκτήματος, αλλά καταστάσεων.

Κωνσταντίνος Καβακιώτης

Το «Macbeth» είναι ένα από τα πιο διάσημα και από τα πιο συχνά διασκευασμένα για το θέατρο και το σινεμά έργα του Σαίξπηρ. Τελικά αυτή η κλασική τραγωδία είναι ακόμα και σήμερα τόσο επίκαιρη;

Η διασημότητα του έργου έγκειται στο ότι θίγει θέματα που απασχολούν ακόμα και σήμερα καθώς πραγματεύεται την άνοδο στην εξουσια και εστιάζεται στην άκρατη φιλοδοξία που διαφθείρει απόλυτα. Είναι μια φιλοδοξία χωρίς ηθικούς περιορισμούς, που οδηγεί τελικά τον Μακμπέθ στο κυνήγι της απόλυτης εξουσίας . Και όπως ξέρουμε…Power corrupts; Absolute power corrupts absolutely…

Η Σαλώμη που παίχτηκε με επιτυχία σε πολλές χώρες του εξωτερικού και στην Ελλάδα ήταν μια site-specific παράσταση , δηλαδή παρουσιαζόταν σε συγκεκριμένο χώρο, με ειδικό σκηνικό στήσιμο, ατμόσφαιρα και επαφή με το κοινό. Όλοι οι θεατές ήταν καλεσμένοι στα γενέθλια του Βασιλιά Ηρώδη. Να περιμένουμε κάτι ανάλογο από τη σκηνοθετική ματιά της Αναστασίας πάνω στον Μάκμπεθ;

Η Αναστασία Ρεβή είναι πιο μπροστά από την εποχή της, γι αυτό και μαγεύει το κοινό με τους κόσμους που δημιουργεί. Τα υπόλοιπα επι σκηνής. 

Κωνσταντίνος Καβακιώτης

Ποια η δράση και ποιός ο δικός σου ρόλος στη “Theatre Lab Company” που εδρεύει στο Λονδίνο.

Είμαι συνεργάτης της εξαιρετικής σκηνοθέτιδας Αναστασίας Ρεβή, που με εμπνέει με το ήθος και το καλλιτεχνικό της έργο κι έτσι συμμετέχω ενεργά ως ηθοποιός στο Theatre Lab Company τα τελευταία 5 χρόνια.

Μετά τον Μάκμπεθ ποια είναι τα επόμενα καλλιτεχνικά σου σχέδια.

Επιστρέφω στο Λονδίνο όπου με περιμένει ο ατζέντης μου για μια σειρά από οντισιόνς. Θα συνεχίσω να διδάσκω υποκριτική στο Drama Classes London το οποίο και διευθύνω και συνεχίζω να είμαι στην κριτική επιτροπή για το MA in Acting στο Royal Central School of Speech and Drama.

 

 

 

error: Θεατρικά Προγράμματα