Βασίλης Αφεντούλης : «Είτε μας αρέσει, είτε όχι, βιώνουμε τον ορισμό του ρατσισμού».

Βασίλης Αφεντούλης

Ο Βασίλης Αφεντούλης πρωταγωνιστεί, μαζί μ’ένα ικανότατο θίασο ηθοποιών, στην παράσταση «Μεταξωτές Γυναίκες» σε κείμενο και σκηνοθεσία της Βάνας Πεφάνη στο UNDERGROUND, το νέο θεατρικό χώρο στην Υπόγεια Στοά της Πλατείας Κοραή. Υποδύεται τον Αλέξανδρο, έναν άνθρωπο που έχει πληγεί από τη κρίση τόσο στην επαγγελματική όσο και στη προσωπική του ζωή. Έναν άνθρωπο με οράματα, τα οποία αντιλαμβάνεται ότι πλέον δεν μπορεί να τα πραγματοποιήσει.
Η αριστοτεχνική του ερμηνεία, ένα μείγμα ευθραστότητας και έντονης δυναμικής σκηνικής παρουσίας, καθώς και η ακριβής αποτύπωση ενός σύγχρονου ανθρώπου, παγιδευμένο στα θέλω του και στην μη αναμενόμενη εξέλιξη της ζωής του, μας εντυπωσίασε και θελήσαμε να τον γνωρίσουμε λίγο καλύτερα μέσα από τα Θ.Π.

αφεντούλης

Όλα ξεκίνησαν κάπως έτσι… από έναν παππού, που με έκανε να αγαπήσω τη λογοτεχνία, αγοράζοντας μου ένα παραμύθι κάθε μεσημέρι, όταν με έπαιρνε από το σχολείο. Μου έμαθε ακόμη να ζωγραφίζω και να εκτιμάω το ωραίο.
Όσον αφορά τα συνηθισμένα γεννήθηκα στην Αθήνα. Η οικογένεια μου ήταν πολυμελής και πάντα περιτριγυρισμένη από πολλούς συγγενείς.
Αφού μουντζούρωσα πολλά τετράδια και βιβλία, άρχισα να σπουδάζω γραφιστική. Βλέποντας, όμως, πολύ θέατρο από μικρός, στα 20 μου αποφάσισα τι θέλω πραγματικά να κάνω. Χώρεσα, λοιπόν, στο πρόγραμμά μου, εκτός από τη γραφιστική, μαθήματα υποκριτικής και αυτοσχεδιασμού στη Μαύρη Σφαίρα στα Εξάρχεια με την Τότα Σακελλαρίου. Με τη βοήθειά της μπήκα στη σχολή του Ωδείου Αθηνών.
Δίπλα στη κυρία Σακελλαρίου γνώρισα ρόλους όπως « Το αγόρι του υπόγειου ορόφου», στην παράσταση «Κατάσταση 1», μία σύνθεση κειμένων των Ρεμπώ, Σατρ και Μπέκετ. Συναντήθηκα επίσης με τον Λεόντιο στο «Λεόντιος και Λένα» του Γκ. Μπύχνερ. Πιο σημαντικό, όμως είναι ότι κοντά της έμαθα να (παι-)ζω στη σκηνή και ένιωσα τη μαγεία του θεάτρου ως βοηθός της στη σκηνοθεσία της παράστασης «Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα» του Λόρκα.

arxo11Ερχόμενος σε επαφή με τα πρώτα μου κείμενα και με τους πρώτους ρόλους άρχισα να συνειδητοποιώ το μεγαλείο της υποκριτικής. Ένα μεγαλείο ωστόσο που για να το συλλάβω στην ολότητα του έπρεπε να δουλέψω σκληρά. Αν πραγματικά θες να είσαι ηθοποιός οφείλεις πρώτα στον εαυτό σου κι ύστερα στο κοινό να δουλεύεις κάθε ήρωα χωρίς αναστολές, χωρίς φόβο και χωρίς διάκριση. Σε αυτό το σημείο είναι που φτάνεις στα όρια. Αρχίζεις να αναζητάς πέρα από τα όρια του ρόλου και τα όρια του δικού σου κόσμου. Ολοκληρωμένος ηθοποιός είσαι άλλωστε μόνο όταν φτάνεις στα ανώτερα επίπεδα αυτογνωσίας.
Παράλληλα, συνεργάστηκα και με άλλους σκηνοθέτες. Με τον Κ. Κατσουλάκη στη «Δωδέκατη Νύχτα» του Σαίξπηρ. Με τον Γ. Πετσόπουλο στο «Ευρώπη: ένας μύθος για τον έρωτα και το πεπρωμένο». Με τη Μαρία Αιγινίτου στο «Contral’ amour» του EstevaSolar.

arxo7Ιδιαίτερη στιγμή στην πορεία μου υπήρξε αυτή όταν είχα την ευκαιρία να μεταδώσω σε παιδιά μικρής ηλικίας την μαγεία του θεάτρου. Απέκτησα έναν ρόλο γοητευτικό και άκρως δημιουργικό. Είχα την ευκαιρία να βάλω το δικό μου αποτύπωμα σε προσωπικότητες ακόμη αδιαμόρφωτες.
Με την Βάνα Πεφάνη συναντηθήκαμε το 2012 στην παράσταση που έγραψε και σκηνοθέτησε με τίτλο «’Ένας κάποιος παράδεισος 2». Από τότε ξεκίνησε η συνεργασία μας, συμμετέχοντας στην επόμενη δουλειά της «Ιερουσαλήμ», μία διασκευή της στη νουβέλα του Κονσάλο Ταβάρες. Με την παράσταση «HeavenonEarth»  ταξιδέψαμε στην Ευρώπη με έναν ποικιλόμορφο θίασο. Φέτος συνεχίζουμε στην παράσταση «Μεταξωτές Γυναίκες» στο θέατρο Underground μαζί με τους εξαιρετικούς συναδέλφους, Σιμόνη Γιαννάτου, Μαρία Καβουκίδου, Αγγελική Καρυστινού, Σοφία Μανωλάκου, Aurora Marion, Νικολίνα Μουαίμη και Ιάκωβο Μυλωνά.

arxo9Οι «Μεταξωτές Γυναίκες» πραγματεύονται, με αφορμή το trafficking, ένα πάντα επίκαιρο ζήτημα, αυτό της κακοποίησης των γυναικών, είτε προέρχεται από το αντρικό φύλο είτε από τον ίδιο τους τον εαυτό. Στην παράσταση αυτή υποδύομαι τον Αλέξανδρο, έναν άνθρωπο που έχει πληγεί από τη κρίση τόσο στην επαγγελματική όσο και στη προσωπική του ζωή.
Πρόκειται για έναν άνθρωπο με οράματα, τα οποία αντιλαμβάνεται ότι πλέον δεν μπορεί να τα πραγματοποιήσει. Η ματαίωσή του γιγαντώνεται, καθώς στο ίδιο του το σπίτι δεν βρίσκει τη συμπαράσταση που θα ήθελε.
Είναι ένας σύγχρονος άνθρωπος, με την έννοια ότι γνωρίζει και δεν μιλάει. Πλέκεται σε ένα γαϊτανάκι συμπτώσεων και αφήνεται να στροβιλίζεται γύρω από αυτό, καθώς δεν μπορεί να πάρει τη ζωή του στα χέρια του. Μένει βουβός θεατής απέναντι στο κοινωνικό γίγνεσθαι και αδυνατεί να διαφυλάξει την οικογένεια του , την οποία και βλέπει σιγά σιγά ν αποδομείται.

arxo10Βλέπει συχνά μία από τις χιλιάδες γυναίκες που πέφτουν θύματα «καλοπροαίρετων» σεξιστών, οι οποίοι, χωρίς να ενδιαφέρονται για το βίωμα των γυναικών, προσπαθούν να ικανοποιήσουν τον ανδρισμό «κάποιων».
Σαφώς, το θέμα του trafficking είναι ένα ζήτημα ιδιαίτερα ευαίσθητο και που χρήζει κοινωνικής και πολιτικής συζήτησης, αλλά δεν είναι παρά δείγμα της κοινωνικής αποσύνθεσης που χαρακτηρίζει τον αλλοτριωμένο σύγχρονο Δυτικό μας Πολιτισμό.
Κατακρεουργώντας τις αρχές και τα ιδανικά που μας κληροδότησε ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός καθώς και η Αναγέννηση, ο σημερινός δυτικός άνθρωπος δείχνει το πιο σκληρό του πρόσωπο στον πρόσφυγα. Άνθρωποι γεννημένοι και μεγαλωμένοι μέσα στις αξίες της Δύσης δεν αντέχουν το βάρος τους και στρέφονται εναντίον της υιοθετώντας ακραίες πολιτικές θέσεις και εγκληματικές συμπεριφορές.

arxo15

Είτε μας αρέσει είτε όχι βιώνουμε τον ορισμό του ρατσισμού. Με έναν σιωπηλό τρόπο καταδεικνύουμε και απορρίπτουμε οτιδήποτε δεν είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα μας. Το απομονώνουμε και προσποιούμαστε ότι δεν υπάρχει. Φυσικά, αν οποιοσδήποτε εξωγενής παράγοντας μας αναγκάσει να στρέψουμε το βλέμμα μας στις μειονότητες τότε μετατρεπόμαστε σε καλούς και αγαστούς πολίτες με έντονο το αίσθημα της ανθρωπιάς.
Πιστεύω ότι είμαστε οι επιλογές μας. Αν, λοιπόν, οι προηγούμενες γενιές επέλεξαν με λαθεμένα κριτήρια, είναι σειρά μας να πάρουμε τη ζωή μας στα χέρια μας, να σταματήσουμε να είμαστε «Αλέξανδροι» και να κάνουμε τις επιλογές μας γνωρίζοντας το βάρος των ευθυνών μας. Μακάρι να τα καταφέρουμε!

Μεταξωτές Γυναίκες

Πληροφορίες:
UNDERGROUND
Υπόγεια Στοά Πλατείας Κοραή (Είσοδος από ΑΣΤΥ)
Πλατεία Κοραή 4, 105 64, Αθήνα

Πρόσβαση: Μετρό Στ. «ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ»

Παραστάσεις: Από 30 Οκτωβρίου

Παραστάσεις : Έως : 31/1
Πληροφορίες : Βραδ.: Παρ., Σάβ., Κυρ. 9 μ.μ. Μεσαν.: Σάβ. 24.00
Τιμη : € 12, 8, 5. Πληροφ.: 2130370342.
Η ώρα έναρξης των παραστάσεων θα τηρηθεί με αυστηρότητα λόγω ιδιαίτερων συνθηκών του χώρου.

Τιμές εισιτηρίων
Γενική Είσοδος: 12€
Μειωμένο: 8€
Άνεργοι, Ατέλεια ηθοποιών: 5€

Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

error: Θεατρικά Προγράμματα