Ανδρέας Βουτσινάς : Ο σημαντικός Έλληνας σκηνοθέτης διεθνούς εμβέλειας.

Βουτσινάς
Μια από τις πιο σπουδαίες προσωπικότητες του παγκόσμιου και εγχώριου θεάτρου με συνεργασίες από τον Ελία Καζάν, την Τζέιν Φόντα, τον Μελ Μπρουκς μέχρι τον Λάκη Λαζόπουλο και την Ειρήνη Παπά. Μαθητής και δάσκαλος στο περίφημο Actors Studio, προσπάθησε να περάσει στην ελληνική πραγματικότητα πως το θέατρο δεν είναι ιδεολόγημα αλλά μόνο μια σκληρή και επίπονη δουλειά.

βουτσινάς
Γεννήθηκε στο Χαρτούμ του Σουδάν στις 22 Αυγούστου του 1932 από γονείς καταγόμενους από τα Φάρσα της Κεφαλονιάς.
Ο Ανδρέας Βουτσινάς είχε σπουδάσει υποκριτική και ενδυματολογία στο Old Vic και στη σχολή Δραματικής Τέχνης και Τραγουδιού του Webber Douglas στη Νέα Υόρκη, ενώ φοίτησε και στη σχολή του Λι Στράσμπεργκ.
Το 1957 έγινε μέλος του Actors’ Studio. Εργάστηκε ως ηθοποιός και σκηνοθέτης στο Μπρόντγουεϊ σε ταινίες του Ελία Καζάν, του Ζυλ Ντασέν αλλά και του Λικ Μπεσόν.

Είχε σκηνοθετήσει περισσότερες από 130 παραστάσεις κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου στο Λονδίνο, το Παρίσι, τη Νέα Υόρκη, τον Καναδά και την Ελλάδα. Συνεργάστηκε με διεθνούς φήμης ηθοποιούς, όπως τους Γουόρεν Μπίτι, Φέι Ντάναγουεϊ, Αν Μπάνκροφτ, Φανί Αρντάν, Ειρήνη Παππά, κ.ά.
Βουτσινάς
Στη διάρκεια της σκηνοθετικής του σταδιοδρομίας του συνεργάστηκε, επίσης, με το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, το Εθνικό Θέατρο, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, την Πειραματική Σκηνή «Τέχνης», το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας, το Θεσσαλικό Θέατρο και με πολλούς θιάσους του ελεύθερου θεάτρου. Η γαλλική κυβέρνηση του απένειμε τον ανώτατο αξίωμα τιμής Commandeur des Arts et des Lettres, καθώς και τον τίτλο Chevalier de Merite.Έχει σκηνοθετήσει στο Μπρόντγουεϊ, την Comedie Francaise, το Θέατρο του Π. Μπρουκ, κ.ά., ενώ συνεργάστηκε με το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, το ΚΘΒΕ, το Εθνικό Θέατρο, την Πειραματική Σκηνή της Τέχνης, το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας, το Θεσσαλικό Θέατρο και με πολλούς θιάσους του ελεύθερου θεάτρου.
Ως ηθοποιός έπαιξε στον κινηματογράφο σε ταινίες των Μ. Μπρουκς, Ζ. Ντασέν και Λ. Μπεσόν.
βουτσινας
Συνδέθηκε ερωτικά με την Τζέιν Φόντα, προκαλώντας την μήνι του πατέρα της, και μαζί της κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο το 1962 στο Μπρόντγουεϊ, με το Fun Couple. Παταγώδης αποτυχία! Κατεβαίνει σε τέσσερις μέρες. Την ακολουθεί στο Χόλιγουντ, όπου γίνεται ο coach της στις πρώτες της ταινίες. Έτσι, αυτός που ονειρευόταν μεγάλη καριέρα και Όσκαρ, βρίσκεται στη σκιά των σταρ, «προθερμαίνοντάς» τους. Ανάμεσα σε άλλους και τον Γουόρεν Μπίτι και τη Φαίη Ντάναγουεϊ στο Μπόνι και Κλάιντ, την καλή του φίλη Άνν Μπάνκροφτ στο Θαύμα της Αλαμπάμα, με το οποίο πήρε και Όσκαρ. Χάρη στη σχέση της με τον Μελ Μπρουκς, παίζει το ’68 στους Παραγωγούς, ο οποίος του ζητάει να δημιουργήσει μια γκέι περσόνα, κάτι μεταξύ Ρασπούτιν και Μονρό. Έτσι γεννιέται η «Κάρμεν Γκία», που έκτοτε στις θεατρικές εκδοχές, όταν ξαναπαίζεται, τον Βουτσινά αντιγράφουν. Για τον Μπρουκς θα ξαναπαίξει το ’70 στις Δώδεκα Καρέκλες και το ’81 στην Ιστορία του Κόσμου, Μέρος 1ον ως Bearnaise αυλικός με περούκα και το χαρακτηριστικό μυτερό γκρι μουσάκι του, μέσα σε άμαξα και φόντο τις Βερσαλλίες στο Παρίσι, όπου ζούσε μόνιμα τα τελευταία χρόνια. 
Για το έργο του η γαλλική κυβέρνηση του είχε απονείμει τον ανώτατο τίτλο τιμής «Commandeur des Arts et des Lettres», καθώς και τον τίτλο «Chevalier de Merite».
Ο Ανδρέας Βουτσινάς δίδαξε υποκριτική στη Δραματική Σχολή του ΚΘΒΕ από το 2002 έως το 2009. Το 2008 ίδρυσε την Ανώτερη Δραματική Σχολή Ανδρέας Βουτσινάς στη Θεσσαλονίκη, που λειτουργεί – μετά το θάνατό του – με Διευθυντή Σπουδών τον Παύλο Δανελάτο. Πρόλαβε να διδάξει υποκριτική το έτος 2009.
Απεβίωσε το πρωί της Τρίτης 8 Ιουνίου 2010 σε ηλικία 79 ετών, μετά από πολυήμερη νοσηλεία στο νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν» στην Αθήνα. Τελευταία επιθυμία του Ανδρέα Βουτσινά, σύμφωνα με το γιο του Μάριο, ήταν η σορός του να αποτεφρωθεί και οι στάχτες να σκορπιστούν στην Επίδαυρο, ώστε, όπως με χιούμορ έλεγε ο αξέχαστος σκηνοθέτης, «οι κακοί ηθοποιοί που πηγαίνουν στον ιερό χώρο της Επιδαύρου να φτερνίζονται».
Πηγή και περισσότερα: http://www.lifo.gr/team/theatre/50977
error: Θεατρικά Προγράμματα